Hos Sneakerzone.dk vill vi säkerställa att du som kund får en trygg och rättvis upplevelse om du upptäcker fel eller brister på din produkt. Här hittar du information om vår reklamationsprocess och dina rättigheter.
Reklamationsrätt
När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för varuköp.
- Du har 2 års reklamationsrätt.
- Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts är reklamationen alltid i tid.
- Eftersom Sneakerzone säljer unika varor som kan variera i skick på grund av ålder, förvaring och andra faktorer, tas detta i beaktande vid bedömningen.
Så här skapar du en reklamation – Danmark
1. Kontakta oss via vårt Helpcenter och skapa en reklamation.
2. Ange ditt ordernummer samt en beskrivning av felet.
3. Bifoga bilder på felet tagna i bra ljus och från flera vinklar.
4. Vi bedömer ditt ärende utifrån den information och de bilder du skickat. Ju mer information du ger, desto snabbare kan vi behandla din reklamation.
Vid behov skickar vi dig en betald fraktetikett så att du kan skicka in varan för inspektion för att bedöma om det rör sig om ett produktionsfel eller liknande.
Viktig information
-
Reklamationen täcker inte slitage, skador eller fel som beror på felaktig användning av produkten.
- Om reklamationen är berättigad täcker vi dina (rimliga) fraktkostnader.
- Varan ska alltid skickas tillbaka i säker förpackning så att ingen del av produkten eller originalförpackningen skadas.
Har du frågor om retur eller byte? Besök vårt Helpcenter, där du hittar FAQ samt kontaktinformation till både mail och telefon.